środa, 16 czerwca 2021

Aktualności

Najnowsze wiadomości

Katalogi on-line

Poszukaj zbiorów on-line

Godziny otwarcia

Dni i godziny otwarcia
Strona główna Gra na smartfony „Zagraj w literaturę”
Gra na smartfony „Zagraj w literaturę”

 


Projekt „Zagraj w literaturę” zakłada przygotowanie gry na smartfony, której fabuła oparta będzie o utwory literackie.

Tworzeniem scenariusza gry zajmie się młodzież z XX Liceum Ogólnokształcącego im. J. Słowackiego w Łodzi. Młodzi ludzie wezmą udział w spotkaniu na temat grywalności literatury oraz w warsztatach tworzenia scenariuszy do gier i obsługi Action Tracka – platformy do tworzenia gier.

Gra będzie nową ofertą kulturalną w Łodzi skierowaną do szerokiego grona odbiorców. Pozwoli w sposób ciekawy i aktywny spędzić czas w mieście i równocześnie obcować z literaturą.

 

Zapraszamy do zagrania w grę na smartfony „Uwolnij Klementynę” - dostępną 24 godziny na dobę od 16 grudnia 2020 r.

„Uwolnij Klementynę” to gra na smartfony, dzięki której będzie można przenieść się do świata fantasy i ruszyć na ratunek tajemniczej kobiecie. Ale czy na pewno Klementyna jest kobietą? Odpowiedź na to pytanie poznają wszyscy, którzy odważą się zanurzyć w tym wyimaginowanym świecie i podążyć wraz z bohaterami w podróż. Po drodze czekać będzie graczy wiele wyzwań i trudnych decyzji.

Kto może zagrać?

Każdy kto ma ochotę i zaakceptuje regulamin gry :)

Pobierz regulamin

Kiedy można zagrać?

Kiedy ma się na to ochotę :)

Grać można 24 h/7 do maja 2021 r.

 

Jak zagrać?

1. Przygotuj dobrze naładowany smartfon lub tablet z dostępem do Internetu oraz… dobry humor, odrobinę wiedzy i zapał do odkrywania tajemnic literackich :)

2. Ściągnij darmową aplikację ActionTrack z internetowych sklepów AppStore lub Google Play

3. Zeskanuj poniższy KOD QR i rozpocznij grę!

 

Baw się dobrze!

 

UDZIAŁ W GRZE JEST BEZPŁATNY.

8 i 15 grudnia 2020 r. odbyły się rozgrywki międzyszkolne gry na smartfony "Uwolnij Klementynę". Zwycięzcom gratulujemy!

 

W ramach projektu 23 listopada 2020 r. odbył się wykład dr Karoliny Kołodziej (Uniwersytet Łódzki)

"Grasz w literaturę? Gram!".

 

 

W ramach projektu 21 września 2020 r. odbyły się:

  • Wykład dr Karoliny Kołodziej (Uniwersytet Łódzki) na temat grywalności literatury.

  • Debata młodzieży z XX Liceum Ogólnokształcącego im. J. Słowackiego w Łodzi na temat wyboru książki, na podstawie której powstanie gra. Wybór książki dokonany został spośród trzech pozycji zaproponowanych przez Organizatorów: „Stroiciela” Tomasza Trojanowskiego „Czworo i kości” Kazimierza Szymeczki, „Dzieci, których nie ma” Renaty Piątkowskiej. Książki wydane zostały przez łódzkie Wydawnictwo Literatura.

 

Młodzież zdecydowała, że gra powstanie na podstawie książki Kazimierza Szymeczki „Czworo i kości”.

Rozpoczęliśmy cykl warsztatów online prowadzonych przez edukatora z firmy Good Games:

  • I etap: warsztaty tworzenia scenariuszy do gier,
  • II etap: warsztaty z obsługi kreatora gier mobilnych - Action Tracka.

Terminy warsztatów: 1, 5 ,8, 12 października 2020 r.

 

 

Część warsztatowa już za nami.

Teraz Młodzież z XX Liceum Ogólnokształcącego im. J. Słowackiego w Łodzi tworzy Grę! Smile

 

O grze i etapach jej tworzenia można przeczytać na portalu e-kalejdoskop.

Projekt „Zagraj w literaturę” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

Projekt realizuje Dział Metodyki, Analiz i Szkoleń i Biuro Promocji WBP.

Projekty graficzne: Zofia Worpus-Budziejewska.

Patroni medialni:


 

Sieć Bibliotek Samorządowych

Sieć Bibliotek Samorzadowych

WBP w Łodzi sprawuje opiekę merytoryczną nad bibliotekami publicznymi w Łodzi i na terenie województwa.

Czytaj więcej...